Virkkalan Fysioterapian fysioterapiapalvelut on suunnattu
ylläpitämään ja edistämään liikunta- ja toimintakykyisyyttä,
fysioterapeuttista tutkimista ja neuvontaa,
terapeuttista harjoittelua, manuaalista ja fysikaalista
terapiaa sekä apuvälineneuvontaa.
Tämän lisäksi teemme erilaisia lämpö- ja sähköhoitoja,
joiden avulla voidaan vammojen paranemista nopeuttaa.
Personal trainerilta saat apua yksilöllisen saliharjoitteiden tekemiseen.
Lisäksi Ravintovalmentajan kanssa voit suunitella yksilöllisen ruokavalion.

• Fysioterapia
  • Ortopedinen manuaaliterapia (OMI)
  • Neurologinen vaikeavammaisten fysioterapia (Bobath)
  • Osteopatia
  • McKenzie terapiat
  • Fysioterapeuttinen tutkimus ja neuvonta
  • Syvä- ja pintalämpöhoidot
  • Kipu-ja sähköhoidot (mm. ultra, lääketieteellinen laserhoito (LLLT) sekä TNS)
  • Kylmähoidot (mm. cryoterapia)
  • Kinesioteippaus
  • Venytyshoidot (mm. MET, FST)
  • Hieronta
  • Faskia käsittely
  • Akupunktio
  • Personal trainer ja Ravintovalmentajan palvelut
  • Suoritamme kotikäyntejä
  • Meiltä myös lahjakortit

Kivun hoito

Kipu määritellään keston perusteella äkilliseksi eli akuutiksi kivuksi tai pitkäaikaiseksi eli krooniseksi kivuksi. Kipu on henkilökohtainen kokemus ja kivun arvioinnin lähtökohta on aina asiakkaan oma arvio. Kivun hoito onkin yksi tärkeä osa fysioterapiaa. Keskeisiä lääkkeettömiä kivun hoitomuotoja ovat muun muassa fysikaaliset hoidot, kylmä- ja lämpöhoito, ihon kautta tapahtuva sähköinen hermoärsytys (TNS), hieronta, rentoutus sekä tarvittaessa apuvälineet. Meiltä löytyy apua niin lihasten ja nivelten toimintahäiriöiden korjaamiseen kuin kivun lievittämiseen.

Bobath -terapia

NDT (Neurodevelopmental Treatment), Bobath -terapia on maailmanlaajuisesti tunnettu ja käytetty neurologisen kuntoutuksen lähestymistapa. Bobath -lähestymistapa kuntoutuksessa tarkoittaa tapaa analysoida ja tulkita yksilön liikkumiseen, toimintakykyyn ja kommunikointiin liittyviä kykyjä sekä haasteita, jotka aiheutuvat neurologisen sairauden tai vamman aiheuttamasta poikkeavasta lihasjänteydestä. Bobath -menetelmällä ratkaistaan havaittuja pulmia sekä terapiatilanteissa että yksilön elinoloissa ja elinympäristössä.

Ortopedinen lääketiede (Ortopedinen manuaaliterapia, OMI)

Tr.i James H. Cyriax, M.D., M.R.C.P., F.C.S.P. (1904-1985) sisätautilääkäri ja ortopedi Lontoossa, on kliinisen ortopedisen lääketieteen isä. Ortopedinen lääketiede on diagnosointia ja ei-operatiivista hoitoa tuki- ja liikuntaelimien pehmytkudoksille, lihaksille, jänteille, nivelsiteille, nivelille, nivelkapseleille, limapusseille ja oireille niskassa sekä rinta- ja lannerangassa.

McKenzie menetelmä®

Mekaaninen Diagnostisointi ja  Terapia® (MDT) on kansainvälisesti tunnettu tutkimus- ja hoitomenetelmä, jonka fysioterapeutti Robin McKenzie Uudesta Seelannista kehitti erityisesti selkärangan tutkimiseen ja hoitamiseen. Cert. MDT terapeutti on koulutettu tutkimaan sekä diagnostisoimaan kaikkia tuki- ja liikuntaelimistöön liittyviä alueita. MDT tutkimisperiaatetta voidaan soveltaa rangassa, nivelissä tai lihaksissa esiintyvien ongelmien arvioimisessa. MDT menetelmä® perustuu potilaan opettamiseen ja aktiiviseen osallistumiseen selkä-, kaula- ja raajaongelmia hoidettaessa. Tämä menetelmä on ehkä yksi eniten tieteellisesti tutkittu fysioterapian menetelmä.

Cryoterapia

Meillä on saatavilla ainutlaatuista huippukylmähoitoa! X°Cryo on uusi paikallinen huippukylmälaite, joka lievittää kroonisia kipuja ja vähentää nivelkipuja sekä auttaa useimpiin rasitusvammoihin kuten golf- tai tenniskyynärpäähän, olkapään alueen vammoihin, bursiitteihin jne.

Lääketieteellinen Laserhoito (LLLT)

Kaikista muista valonlähteistä eroten laservalon ominaisuudet ovat ainutlaatuisia ja näillä on osoitettu olevan myönteisiä vaikutuksia soluihin ja kudoksiin. Laser vaikuttaa paikalliseen immuunipuolustukseen, veri- ja imusuonien kiertoon, solujen aineenvaihduntaan sekä eri aineiden, kuten endorfiinien ja prostaglandinien eritykseen. Laserilla on ehkäisevä ja normalisoiva vaikutus käynnistäen paranemisprosessin.

Meillä saat parasta hoitoa ammattilaisten käsissä.
Tulemme tarvittaessa kotiin ja työpaikalle.

Teemme myös yhteistyötä Heat Gym kuntosalin kanssa.
Asiakkaamme saavat alennusta Heat Gymin palveluista.